Sociala medier

Trafikskola i Karlshamn

Trafikskola Karlshamn

Som entreprenör i ett nyetablerat företag kan det vara svårt att nå ut till nya kunder, särskilt inom trafikskolebranschen. En av de tuffaste utmaningarna som står på varje trafikskolelärares skrivbord är att fylla ut schemat med körlektioner och att fylla lokalen med nya elever.

Det finns drygt 680 trafikskolor i Sverige men det är bara ett fåtal som utforskat möjligheterna med att satsa på digital marknadsföring och att köpa adresser och leads. En ung, nytänkande och utstickande körskola som vi nyligen haft äran att samarbeta med är Medinas trafikskola i Karlshamn. På bara en månad har interaktionen på deras sociala kanaler tredubblats tack vare Leadsson.se.

– Vi är otroligt glada över den hjälp vi fått från Leadsson.se, säger Magdalena Gunnarsson, inhyrd PR-konsult på Medinas.

– Problemet med många trafikskolor är att de inte tagit steget som krävs för att interagera med sina potentiella kunder och det har Medinas lyckats med. Det handlar inte bara om att man som trafikskola ska nå ut till potentiella kunder. Det handlar också om att kunderna ska kunna nå ut till trafikskolan. Och för att göra detta så krävs det att man har en tilltalande plattform i ett medium som målgruppen använder, fortsätter hon.

Leadsson.se har hittills levererat leads till Medinas trafikskola, framförallt inom sociala medier och webb. Nu väntar vi spänt tills april är över så att vi kan se utvecklingen över det senaste kvartalet.

Mer om Medinas Trafikskola kan du läsa om på ABC-nyheterna.

Previous ArticleNext Article