På Leadsson kan du köpa adressregister online.

Köpa adresser eller köpa adressregister?

En av de tuffaste utmaningarna för småföretagare och väletablerade större företag är att hitta rätt kunder. Majoriteten av dessa företag lägger varje år onödiga kostnader på annonsering i tidningar, tv och radio, men effekten har i sällsynta fall visat sig vara tillräckligt bra och lönsam.

Tack vare internet och modern teknologi finns det dock många enklare tillvägagångssätt och mer kostnadseffektiva strategier för att nå ut till nya kunder. En av de effektivaste metoderna är att köpa adresser, alternativt köpa adressregister.

Skillnad på att köpa adressregister respektive adresser

Även om begreppen är relativt lika så finns det stora skillnader som särskiljer adresser från adressregister. Kunder som väljer att köpa adresser kan själva skräddarsy sitt urval genom att välja exempelvis kön, ålder eller geografisk anknytning. Efterlyser man adresser till företag så har man i det här fallet möjlighet att välja bolagsform, bransch eller mer specifika uppgifter såsom antalet anställda.

Den andra skillnaden är att du som kund kan på förhand begära ut särskilda kontaktuppgifter på varje företag, privatperson, förening eller myndighet. Du behöver alltså inte köpa upp ett helt register med komplett uppgifter. Att köpa adresser är den billigaste metoden för dig så vill nå ut till fler kunder.

Köpa adressregister – egenskaper och fördelar

En annan kostnadseffektiv metod som kan hjälpa dig att nå ut till din målgrupp är att köpa adressregister. Dessa adressregister kan vara allt från grundläggande kontaktuppgifter till privatpersoner, företag, föreningar eller myndigheter.

Leadsson.se tillhandahåller även specifika register (exempelvis adressregister på samtliga företag inom en viss bransch, föreningar och olika stiftelser). Du som kund kan själv välja vilka segment du vill inrikta dig på.

Om du vill köpa adressregister, leads eller adresser så kan du alltid börja med att begära en offert från oss. Svar med prisuppgifter får du inom 24 timmar.

På Leadsson.se kan du köpa adressregister, leads och skräddarsydda adresser till privatpersoner, företag, myndigheter och föreningar i hela Sverige. Önskar du köpa leads i utlandet rekommenderar vi vår systersajt Leadsson.com.

Leads till företag – Köpa leads och adresser till företag

Det är inget ovanligt att se entreprenörer hamna i ekonomiska fällor, särskilt inom marknadsföring. En del tror fortfarande på traditionell annonsering i tidningar, radio och tv men det är få som lyckas.

Det är sant att man kan nå ut till många, men är det verkligen det du vill? Om du svarar ja på frågan bör du se över dina marknadsföringsaktiviteter noggrant. Blundar du för problemet så kan de slå hårt på din ekonomi.

De misslyckade effekterna i traditionella medier har lett till att många företagare vänt sig till byråer som Leadsson. De vill identifiera sin målgrupp och hitta leads till företag utan att spendera en förmögenhet på reklam.

Fördelarna med att köpa leads till företag är många:

  • Du får adresserna direkt i en excellista. Slipp onödiga kostnader i dyra tidningar, radio- och tv-reklamer.
  • Leverans av företagsadresser sker alltid inom 24 timmar efter beställning.
  • När du köper leads till företag får du alltid en personlig säljare som sköter hela beställningen och framtida samarbeten.
  • Målgruppen kommer förstå varför du kontaktar dem. Vid annonsering i traditionella medier är det lätt hänt att du når ut till oönskade kunder, eller kunder som du inte ser någon potential i.
  • Om du väljer alternativet att köpa leads till företag har du också förmånen att kontakta dessa bolag via telefon, e-post eller genom ett vanligt postutskick.

Mer fördelar hittar du på vår FAQ-sida.

Fördelarna är många och du bestämmer själv hur du vill spara pengar. Att köpa leads till företag från Leadsson är ett utmärkt alternativ, både för dig som inte vill lägga ut för mycket pengar, men också för dig som vill effektivisera din försäljning.

Begär din offert och starta din resa i dag!

 

Köpa leads till privatpersoner – går det?

Leads och adresslistor säljs i alla former och format. För tjugo år sedan gick det inte att filtrera leads på samma sätt som idag, men vad är den största skillnaden och går det att köpa leads till privatpersoner?

Först och främst är det viktigt att känna till varför vi använder leads och hur de kan användas. Alltfler företag köper in adressmaterial inför kampanjer och erbjudanden. Det är inte heller ovanligt att politiska partier gör samma sak.

Innan de beställer sina utdrag gör man oftast en filtrering där kunden själv bestämmer vilka variabler och segment som är intressanta.

Vid utdrag av privatpersoner kan du som kund oftast få tillgång till varje persons adress- och kontaktuppgifter. Dessa kan i sin tur sorteras efter civilstånd, inkomst och många andra variabler såsom geografi och personliga intressen.

Den sistnämnda variabeln har blivit vanligare men kan inte erbjudas av alla adressleverantörer.

Exempel på personliga intressen kan vara mode, shopping, nöje och underhållning. En vanlig insamlingsmetod för dessa kan upprätthållas genom sociala medier. Du kanske redan har sett eller deltagit i en tävling på Facebook?

När du deltar i dessa tävlingar brukar du oftast få fylla i dina kontaktuppgifter och kryssa i villkoren, där du också bekräftar att du samtycker att bli kontaktad i marknadsföringssyfte.

Det är dock inte tillåtet att lagra vilken information som helst. En lag som tydligt anger vad som är tillåtet är personuppgiftslagen, förkortat PUL.

Sammandrag

Personuppgifter får lagras men det finns begränsningar enligt PUL. Vidare är det förbjudet att lagra uppgifter som kan kränka en individs integritet. Exempel på detta är etnicitet, religiös åskådning, sexuell läggning etc.

Att identifiera en målgrupp i ett tufft segment

En av de branscher som växer snabbast är spelbranschen, särskilt inom segmenten poker, casino, lotterier, bingo och odds. Det är inte heller ovanligt att vi på Leadsson får förfrågningar från spelbolag som vill nå ut till potentiella spelare. Men hur jobbar vi för att nå ut till dessa målgrupper? I den här korta guiden presenterar vi några av de vanligaste tillvägagångssätten för att identifiera, hitta och nå ut en nischad målgrupp inom ett svårt kundsegment.

Analytiska förberedelser

En av de vanligaste misstagen är att satsa pengar på något som inte är bearbetat. Sätt dig därför ner och studera noggrant vilka målgrupper du vill vända dig till. Inkludera gärna kollegor, vänner eller personer som inte är lika kvalificerade som du. Det är alltid bättre att få en objektiv bedömning av någon utomstående.

Faktorer som du bör ta hänsyn till är ålder, demografi, språk, kön, intressen och geografisk position. Parallellt med detta behöver du också studera vilka tillvägagångssätt som är mest lämpliga samt vilka kanaler du kan tänkas använda för att nå de potentiella kunderna. Redan här kan du kontakta Leadsson för att få hjälp med dina strategier. Utöver alternativen finns det även bra kommunikationsstrategier som man kan studera gratis på webben.

Välj rätt medium

KundkommunikationEn av de vanligaste misstagen som görs är att man väljer fel medium, dvs. att man inte väljer rätt kommunikationskanal. Detta återses främst inom svåra segment och branscher, även inom spelbranschen.

Förra året konsulterade vi åt en kund på Malta som arbetar med casinoaffiliates. Kunden ville extrahera ut och köpa en adresslista med 100 000 mobilnummer till svenska konsumenter i åldrarna mellan 18 – 25 år. Kampanjen skulle gå ut på att skicka iväg massmeddelanden med en kort text följt av en länk som pekar mot en landningssida. Med andra ord förväntade man sig att mottagarna skulle klicka på länken, registrera sig på en vald casinosida och göra sin första insättning.

Vi flaggade för kampanjen och tydliggjorde för kunden att den skulle bli misslyckad, vilket den också blev. Men kunden ville fortfarande prova sig fram genom att använda ett fel medium.

Lär känna dina mottagare

För att lyckas med din kampanj behöver du lära känna dina mottagare, och om du har en produkt eller en tjänst som du önskar förmedla så är det viktigt att din målgrupp har någon form av relation till den samma. Vänder du dig till konsumenter som kan tänkas spela casinospel, eller till och med spelar, så gäller det att lokalisera dessa.

Tekniskt verkställande

Låt oss arbeta med kundscenario igen. Vi tar ett fiktivt exempel och beskriver CasinoAndroid, som vill nå ut till potentiella casinospelare. Målsättningen för webbsidan är att marknadsföra två av sina största casinokategorier.

Den första, Spinit Casino är ett nytt casino för 2016 och fokuserar på att nå potentiella spelare. Parallellt med dessa vill man även få konsumenter att spela på Chancehill Casino. Men hur når man dessa konsumenter utan att spendera för mycket pengar?

  1. Fråga dig själv; var finns spelarna? Genom att lokalisera de potentiella (men även de aktiva spelarna) behöver du hitta dem. Utöver din upptäckt kommer du också behöva gräva fram kontaktuppgifter så att du kan förbereda din kampanj.
  2. Analysera konkurrenten, identifiera konkurrentens marknadsföringsstrategier och ta reda på var dennes kunder fins. Här finns det många tekniska verktyg du kan använda, men även verktyg som bara vi tillhandahåller.
  3. Kommuniktaion på eventExempel på verktyg:
  • Sociala medier
    Om din konkurrent har appar (eller om du hittar någon som har liknande segment som du) så finns det många verktyg att använda för att extrahera ut användare. En av dessa är FBLeadChef för Facebook. Klicka här för att läsa mer om hur verktyget fungerar. Observera att det bara fungerar för Windows-datorer och inte Mac.
  • Externa samarbetspartners
    Du kan också vända dig till externa samarbetspartners såsom Leadsson. Vi har möjligheten att crawla Google på mindre än en dag och extrahera ut kontaktuppgifter till bloggare, redaktörer, konsumenter och företag inom specifika branscher.
  • Outreach
    En mindre effektiv men fullt funktionell metod som går ut på att nå målgrupper genom nyhetsutskick, fysiska möten på konferenser, PR-aktiviteter och andra samarbetsvinklade approacher.
  • Insamling av teknisk data
    Inkluderar internetundersökningar, tävlingar genom formulärer och andra insamlingsstrategier. En framgångsrik strategi är att erbjuda gratis WIFI på mässor, turneringar och events som är relaterade till din verksamhet. För att få tillgång till nätet och din WIFI-punkt måste användarna ange en e-postadress eller registrera sig genom sitt Facebook-konto. De uppgifter som de uppger kan i ett senare skede användas för för kampanjer, nyhetsbrev eller annat som faller inom ramen för verksamhetens affärsområden.

För att erbjuda en bra användarupplevelse på Leadsson använder vi cookies. Som besökare samtycker du användningen av dessa när du besöker vår webbplats. Mer information finns i vår cookiepolicy. Läs mer

Förklaring av cookies och deras funktion

Cookies (även känt under begreppet kakor på svenska) består av små datafiler som webbplatser lagrar i din webbläsare för att förbättra användarupplevelsen när du besöker en webbplats. Det kan handla om allt från filer som lagrar dina språkinställningar till inloggningshistorik. Lagringen omfattar även tekniska specifikationer såsom skärmupplösning, enhet som används i samband med ditt besök och annan data som krävs för att funktionerna på Leadsson ska fungera. Lagringen av cookies sker alltid i enlighet med de inställningar du har i din webbläsare och du kan själv ställa in hur din webbläsare ska hantera cookies.

Hur Leadsson använder cookies

Du kan själv bestämma hur din webbläsare ska hantera cookies. Observera dock att inställningarna måste göras manuellt på varje enskild webbläsare. Inställningar som du angivit för exempelvis Safari kommer inte gälla för Firefox på din dator eller Chrome. Nedan har vi listat hur Leadsson och våra nätverk arbetar med cookies.

Hur du hittar cookies i din webbläsare

Cookies finns vanligtvis lagrade i din webbläsare. Vart dessa finns lokaliserade beror självklart på vilken typ av webbläsare du använder. I exempelvis Firefox ligger de sparade under sekretessfliken. Som användare kan du själv välja hur din webbläsare ska hantera cookies, även i framtiden. Du kan se vilka som finns sparade och på egen hand välja vilka du vill avlägsna från din webbläsare och historik. Tänk på att användarupplevelsen och funktionerna på Leadsson kan påverkas om du avlägsnar dina cookies från din webbläsare. Detta innebär att förinställda inställningar (som exempelvis språk) kan nollställas eller att dina sparade inloggningsuppgifter glöms bort när du loggar in på mina sidor. 

Lagring av dina uppgifter

Leadsson, inklusive våra nätverk, använder ett krypterat SSL-system för att säkerställa att utomstående inte kan ta del av information som kan upplevas som känslig. Samtlig information som sänds via Leadsson, vid exempelvis offertförfrågningar, skickas krypterat till vår kundavdelning.

Uppgifterna som du anger kan användas i marknadsföringssyfte eller andra PR-aktiviteter. Genom att samtycka vår cookiepolicy godkänner du också att de uppgifter och information som du skickar/anger via Leadsson får användas för dessa ändamål.

Stäng det här fönstret